Tuesday, March 27, 2007

Labu... Labu...


Maaf lama tak update blog. Saya agak sibuk melayan anak dan saya tiada di rumah ketika ini. Sekarang ini sedang "bercuti" di rumah sedara kerana suami outstation. Hari ni baru punya kelapangan untuk mengupdate blog yang telah beberapa hari tidak diupdatekan.

Jadi, hari ni saya ingin kongsi resipi dari http://aunidayini.blogspot.com/. Thanks for this lovely recipe.

Sweet Potatoes Leaves with Pumpkin (Pucuk Keledek & Labu)

Ingredients:
sweet potatoes leaves
pumpkin - pre boiled (Saya tak pre-boiled pun sebab potong kecil)
coconut milk
chicken stock powder (Saya guna stok ayam dalam botol)

blended ingredients;
shallots
garlic
bird's eye chillies (Saya guna cili merah 2 biji)
shrimp paste
dried prawns (Saya guna 1 genggam ikan bilis sbb udang kering tiada)
black pepper (Saya tambah sedikit)

steps:
1) Heat some oil in pot, fry in the blended ingredients.
2) Once the materials is fragrant, add in the leaves .
3) Once the leaves have wilted, add in the pumpkin, coconut milk and chicken stock powder.
4) Continue cooking for another minute , adjust seasoning and dish up.

Say you, say me...
Suzana: Terima kasih sebab sudi link kan blog ni. Cantik ke gambar-gambarnya? Hubby pandai bab ambik gambar ni, dia yang ajar!...

1 comment:

suzana said...

Kak Hanny nampak menarik la gambar2 yang akak ambik...terliur kita...heheheh
Kak kita dah link akaknye blog kat rumah kita...boleh ekkk